Uutiset

13.01.2022

Kymijoen länsipuolen hankealueelle on tehty tällä hetkellä 64 liittymäsopimusta. Rakentamispäätöstä tällä sopimusmäärällä ei vielä voida varmistaa. Jatkamme sopimusten tekoaikaa toistaiseksi.

Nyt on siis aika tehdä sopimus ja varmistaa hyvät yhteydet kotiisi nyt ja tulevaisuudessa. Haluamme myös muistuttaa, että sopimuksen tekemisestä ei asiakkaalle tule kustannuksia, jos hanke ei toteudukaan. Vain tehty sopimus on Kyläkuidulle riittävän vahva signaali ja vaikuttaa rakentamispäätökseen. Älä siis jää odottamaan rakentamispäätöksen varmistumista sopimuksen tekemiseen!

Tästä linkistä pääset tekemään sopimuksen ja allekirjoittamaan sen pankkitunnuksillasi: https://kylakuitu.fi/ajankohtaiset-alueet

Liittymäsopimus tulee tehdä kiinteistön omistajan nimiin. Sopimuslomakkelle voi laittaa esim. pariskunnan molempien osapuolten nimet, mutta toisen allekirjoitus (tunnistautuminen pankkitunnuksilla) riittää.

10.01.2022

BLC TV Spin+ (tallennuspalvelu) päivittyy.

Tiistaina 11.1.2022 n. klo 14:00 BLC TV tallennuspalvelu SPIN+ päivitetään. 

Päivitys parantaa ohjelmatietojen hyödyntämistä tallennuksissa. 

Sarjatallenteet eivät tule jatkossa tallentamaan ohjelmien uusintoja. Ohjelmakirjasto säilyy näin helppolukuisempana.

Uuden ominaisuuden saa käyttöön lopettamalla ja aktivoimalla sarjatallenteen uudelleen.   

Ohje:
Valitse boksivalikosta "ARKISTO" -> "Sarjatallennukset". Tässä näkyy tekemäsi sarjatallenteet. Voit poistaa vanhat sarjatallenteet valitsemalla "Ok" ja "Poista".
Tämän jälkeen voit ohjelmaoppaan kautta valita ohjelmia uudestaan sarjatallennukseen.

19.04.2021

Ikivalta katkaisi Kymijoen Kyläkuidun tietoliikenneyhteydet pääsiäisenä.

Kannusjärven ja Metsäkylän tietoliikenneyhteydet katkesivat pitkäperjantaina lähes vuorokaudeksi. Katkoksen syyksi paljastui ilkivalta.

Kymijoen Kyläkuitu Osuuskunnan valokuituverkko joutui pääsiäisenä ilkivallan kohteeksi. Tihutyö paljastui, kun tietoliikenneyhteydet Kannusjärven ja Metsäkylän alueella lopettivat äkisti toimintansa. Syy selvisi korjaustiimin saapuessa paikalle; alueen runkokaapeli oli katkaistu leikkureilla. Asiasta tehtiin rikosilmoitus heti perjantai-iltana 2.4.

”Tietoliikenneverkkoon kohdistuva ilkivalta on onneksi todella harvinaista, mutta täälläkään emme ole siltä täysin turvassa, kuten tämä tapaus nyt osoitti”, Kymijoen Kyläkuitu Osuuskunnan toimitusjohtaja Ari Ripatti kertoo.

Yleensä valokuitukaapelit kulkevat suojassa maan alla, mutta tällä kertaa ilkivallan mahdollisti aikaisempi kaapelivaurion korjaus, jonka vuoksi korjattua kaapelikohtaa ei vielä oltu päästy peittämään.

”Maaliskuun alussa alueella urakoinut kaivinkone aiheutti alueella laajan ja hankalan kaapelivaurion, jolloin kaapelireittiä jouduttiin vaurioiden korjaamiseksi avaamaan useasta kohdasta vielä lisää. Korjaustöiden viimeistelyt, kuten kaivausten peittäminen ja ympäristön ennallistaminen jouduttiin lumen ja roudan vuoksi jättämään myöhempään ajankohtaan ja valokuitukaapeli jäi osaksi näkyviin. Siihen ilkivallan tekijä sitten iski leikkurinsa”, Ari Ripatti selvittää.

Kaiken kaikkiaan pääsiäisen tietoliikennekatkos kesti 21 tuntia. Kymijoen Kyläkuidun toimitusjohtaja on kuitenkin helpottunut, koska tilanteessa oli aineksia pidempiaikaiseenkin häiriöön: ”Juhlapyhänä kaivinkoneen saaminen paikalle heti lauantaiaamuksi klo 8.00 oli jo melkoinen onnistuminen. Samoin onni onnettomuudessa, ilkivallan tekijän katkaisemassa kaapelissa kulki 48 valokuitua eikä kyseessä ollut sen paksumpi, esimerkiksi 192-kuituinen kaapeli. Toki 48 kuidunkin korjaamisessa menee oma aikansa, mutta korjaus saatiin kaikkinensa valmiiksi ripeästi”.

Asiakkaita tiedotettiin häiriöstä ja korjausaikataulusta tekstiviestein sekä Kymijoen Kyläkuidun verkkosivuilla ja sosiaalisen median kanavissa. ”Kun laajakaistayhteys ei toimi, tuntuu jokainen tunti varmasti ennätyspitkältä ja olemme Kyläkuidulla tosi pahoillamme pääsiäisen ajan häiriötilanteesta. Toivottavasti vastaavanlaisia ei enää tulisi”, toimitusjohtaja Ari Ripatti toteaa. ”Ilkivallan tekijälle, jos ja kun hänen henkilöllisyytensä selviää, meillä on täällä mojova lasku odottamassa.

Lehdistötiedotteen lisätiedot:
Kymijoen Kyläkuitu osk, toimitusjohtaja Ari Ripatti, p. 044 7340 350, ari.ripatti@kylakuitu.fi
 

27.01.2021

Kymijoen Kyläkuitu on paikan päällä Pyhällön keskustassa sijaitsevassa ravintola Pop-Caféssa tiistaina 2.2. kello 9–18. Henkilökuntamme esittelee hanketta sekä vastaa alueen asukkaiden kysymyksiin hankkeeseen liittyen. Tapahtuman aikana on mahdollista tehdä liittymäsopimuksia, mikäli haluat varmistaa valokuidun kotiisi. Sopimusten tekeminen ei aiheuta asiakkaalle kustannuksia, mikäli hanke ei etene ja liittymiä ei pystytä toimittamaan vähäisen tilausmäärän vuoksi. Lisäksi jokaiselle Pop-Caféssa liittymäsopimuksen kirjoittaneelle kyläkuitu tarjoaa pullakahvit.   

Sähköinen sopimusjärjestelmämme on edelleen avoinna, joten sopimuksen voit tehdä myös ilman myyjän yhteydenottoa osoitteessa: https://xn--kylkuitu-2za.kymtenance.fi/liity/project/nPmo7Ir-ZQG4l1vf .  Hankkeen aikaiseen hinnastoon pääset tutustumaan etukäteen osoitteessa Liittymät | Kymijoen Kyläkuitu (kylakuitu.fi) huomaathan kuitenkin, että kyseinen hinnasto on voimassa vain hankkeen aikana.   

Tervetuloa! 

 

Yhteydenotot: 

Myynti 
Joni Havuaho 040 528 8840 

joni.havuaho@kylakuitu.fi 

18.11.2020

Huoltokatko 24.11. koskee Korian, Villikkalan, Hirvelän, Metsäkylän ja Kannusjärven alueita (kartassa alue 2)

Huoltokatko 26.11. koskee Oravalan, Selänpään, Hevosojan ja Tirvan alueita (kartassa alue 3)

Huoltokatkon aikana Kymijoen Kyläkuidun laajakaistapalvelu vaihtuu BLC Telecomin toimittamaan laajakaistapalveluun. Operaattorivaihdos aiheuttaa katkoksen internetliikenteeseen, eikä laajakaistapalvelusi ole tällöin käytössä. Katkos alkaa kello 8.00 ja päättyy kello 9.00 mennessä. Laajakaistapalvelusi toimii katkoksen jälkeen normaalisti.

Mikäli laajakaistapalvelusi ei palaudu katkoksen jälkeen normaalisti toimintaan, käynnistä ensin valokuitupäätelaitteesi uudelleen irrottamalla sen virtajohto hetkeksi. Tee tämän jälkeen uudelleenkäynnistys myös muille internetiin yhdistetyille laitteillesi, kuten tietokoneelle ja älytelevisiolle.

Mikäli laajakaistapalvelusi ei palaudu toimintaan näiden toimenpiteiden jälkeen, tee häiriöilmoitus BLC Telecomille. BLC Telecomin asiakaspalvelun ja häiriöilmoitusten vastaanoton yhteystiedot näet alla.

BLC:n asiakaspalvelu on huoltokatkopäivänä avoinna klo 20.00 asti.

BLC Telecom Asiakaspalvelu:
Nojanmaantie 20 Savonlinna
Avoinna ma-pe klo 9-16
p. 015 577 5310
asiakaspalvelu@blc.fi
www.blc.fi
 

Häiriöilmoitusten vastaanotto:
Avoinna 24/7
p. 015 577 5350
hairioilmoitukset@blc.fi
www.blc.fi

Pages