Vianmääritys ja ratkaisut

Ei signaalia-ilmoitus

Väärä kanava valittuna televisiossa, boksi stand by –tilassa (merkkivalo punainen) tai HDMI-piuha irti.

Ei kanavia-ilmoitus

Peruspalvelut aktivoimatta

Kanavia ei saatavilla -tekstin lisäksi ruudulla lukee ’Epäonnistui’ ja vaihtoehdot 'Yritä uudelleen' ja 'Peruuta'

  • boksi ei pääse nettiin kunnolla
  • käyttäjätunnukset ovat boksin muistissa väärin
  • Mökkilliittymä ei aktiivisessa tilassa

 

Kuitupääte kannattaa käynnistää virtajohdosta uusiksi, odottaa muutama minuutti että pääte on käynnistynyt ja sitten käynnistää vielä Maxivision-boksi virtajohdosta uusiksi. Jos sama ilmoitus tulee edelleen niin valitaan ruudulta vaihtoehto 'Peruuta' ja kirjoitetaan käyttäjätunnukset boksille uusiksi.

Lähetys ja/tai ääni pätkii

  • ongelma sisäverkossa
  • ongelma liittymässä
     

Tekstitykset puuttuvat: asetuksissa vika?

Korjaus: avataan Maxivisionin päävalikko "Asetukset" - "Tekstitys" - "Tekstitys: Käytössä".

EPG ei toimi: boksi jumissa?

Yleensä boksin uudelleenkäynnistäminen virtajohdosta auttaa.

Maksullinen kanvavapaketti ei näy

Jos maksukanavat puuttuvat kokonaan listalta niin todennäköisimmin kanavapaketin tilaus on päättynyt. Asiakas voi itse tarkistaa tilauksensa itsepalvelukeskuksessamme osoitteessa my.maxivision.fi.

Punainen valo palaa: boksi jumissa?

Boksin valon kuuluukin palaa punaisena jos boksi on sammutettu kaukosäätimestä. Jos boksi ei käynnisty virtanapista ja boksi on jo käynnistetty virtajohdosta, niin boksin voi kokeilla resetoida boksin pohjassa olevasta virtanapista: nappia pidetään pohjassa 10-20 sekuntia kunnes boksin virtavalo välkkyy.

Boksi jää looppaamaan käynnistyksessä

Viallinen HDMI-portti/kaapeli

 

Vianselvitys asiakkaan toimesta:

 

Virrat pois IPTV-boksista ja valokuitumodeemista.

Käynnistysjärjestys:

  1. modeemi
  2. IPTV-boksi
     

Mökkiliittymässä liittymän käyttöpäivien aktivointi ennen boksin käynnistystä.

Internetyhteyden tarkistus

toimiiko muilla laitteilla, miten valot palavat päätelaitteessa

Kaapeleiden tarkistus

  • sähköjohdot
  • verkkokaapelit
  • HDMI-kaapelit
     

Onko kunnolla kiinni? Onko vikoja? Ovatko laadukkaita ja verkkokaapeli väh. CAT5e.

Verkon muut laitteet

  • datasähkö ja wlan-sillat voivat aiheuttaa pätkimistä ja pakettihävikkiä yhteydessä
  • Genexiksen päätelaite on herkkä kaatamaan sisäverkon DHCP-palvelun
     

jos käytössä on erillinen reititin, jolloin myös Maxivisionin kanssa voi olla ongelmia.

Latauksen merkkivalot

Latausruudun ensimmäinen palkki on punainen. Uudemmilla boksimalleilla ei näy latausvaiheessa lainkaan palkkeja. Uusilla bokseilla tämä vika ilmoitetaan tekstillä ’Error 1’.

Viihdeboksi ei saa yhteyttä mihinkään laitteeseen.

Kotipääte voi olla pois päältä tai ethernet- kaapeli, jolla viihdeboksi on siihen kytketty, voi olla irti / vaurioitunut.

  • Tarkistakaa laitteiden merkkivalot
  • Tarkistakaa, että viihdeboksiin kytketty ethernet- kaapeli on ehjä ja kytketty kotipäätteeseen.
  • Latausruudun ensimmäinen palkki on keltainen Uusilla bokseilla tämä vika ilmoitetaan tekstillä ’Error 2’.
     

Viihdeboksi ei saa ip-osoitetta

Vika asiakkaan sisäverkon kytkennöissä / laitteissa tai nettiliittymän toiminnassa

  • Tarkistakaa, että internet- yhteys toimii kytkemällä tietokone suoraan kotipäätteeseen lähiverkkokaapelilla.
  • Mikäli sisäverkkoon on kytketty WLAN- reititin, sammuttakaa se testauksen ajaksi